Библиотека за работа с точки

Да се създаде библиотека за работа с точки (с файлове tochki.h и tochki.cpp), който съдържа следните функции:

  1. четене на координатите на точка от клавиатурата
  2. извеждане на координатите на точка на екрана
  3. проверка дали две точки съвпадат
  4. проверка дали дадена точка е на някоя от осите
  5. проверка в кой квадрант е дадена точка

Напишете програма, която демонстрира тази библиотека.

По желание: Добавете и други функции за работа с точки.

Публикувано в 12а с етикети . Постоянна връзка.

7 коментара по Библиотека за работа с точки

  1. Данаил каза:

    Ето примерния проект с реализирани първите две функции:
    File: headers.zip

  2. maleboldjia каза:

    на Дарин и Мартин решението:

    File: tochki.7z

  3. Iceman каза:

    main.cpp:

     #include <cstdlib>
    #include <iostream>
    #include "tochki.h"
    
    using namespace std;
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
      tochka a;
      vavedi(a);
      izvedi (a);
      kvadrant (a);  
      system("PAUSE");
      return EXIT_SUCCESS;
    }
    

    tochki.cpp:

    #include <iostream>
    #include <cstdlib>
    #include "tochki.h"
    
    using namespace std;
    
    void vavedi(tochka &a)
    {
      cout<<"Vavedete X i Y na tochkata:";
      cin>>a.x>>a.y;
    }
    
    void izvedi(tochka a)
    {
      cout<<"Tochkata ima koordinati ("<<a.x<<","<<a.y<<")\n";
    }
    void kvadrant(tochka a)
    {    if ((a.x>0)&&(a.y>0))
         cout<<"parvi kvadrant"<<endl;
         if ((a.x<0)&&(a.y>0))
         cout<<"vtori kvadrant"<<endl;
         if ((a.x<0)&&(a.y<0))
         cout<<"treti kvadrant"<<endl;
         if ((a.x>0)&&(a.y<0))
         cout<<"chetvurti kvadrant"<<endl;
    
    }
    

    tochki.h

    #ifndef TOCHKI_HEADER
    #define TOCHKI_HEADER
    
    struct tochka 
    { 
      int x;
      int y;
    };
    
    void vavedi(tochka &a);
    
    void izvedi(tochka a);
    
    void kvadrant (tochka a);
    
    #endif // TOCHKI_HEADER
    
    
  4. lochka каза:

    tochka.h:

     #ifndef TOCHKI_HEADER // служи за предпазване от повторно включване
    #define TOCHKI_HEADER // служи за предпазване от повторно включване
    
    struct tochka // декларираме структура с име tochka
    { 
      int x; // поле на структура с име x
      int y; // поле на структура с име y
    };
    
    void vavedi(tochka &a); // декларираме функция vavedi която не връща резултат и има параметър "a"
    
    void izvedi(tochka a); // декларираме функция izvedi която не връща резултат и има параметър "a"
    
    #endif // TOCHKI_HEADER // служи за предпазване от повторно включване 

    main.cpp:

    #include <cstdlib>
    #include <iostream>
    #include "tochki.h"
    
    using namespace std;
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
      tochka a; // деклариране на променлива "а" от тип tochka
      vavedi(a); // извикваме функция  vavedi 
      izvedi (a); // извикваме на функция  izvedi
        
      system("PAUSE");
      return EXIT_SUCCESS; // край на програмата

    tochka.cpp:

    #include <iostream>
    #include <cstdlib>
    #include "tochki.h"
    
    using namespace std;
    
    void vavedi(tochka &a) // декларираме функция vavedi която не връща резултат и има параметър "a"
    {
      cout<<"Vavedete X i Y na tochkata:"; // извеждаме на екрана Vavedete X i Y na tochkata
      cin>>a.x>>a.y; // въвеждаме от клавиатурата a.x въвеждаме a.y
    }
    
    void izvedi(tochka a)// декларираме функция vavedi която не връща резултат и има параметър "a"
    {
      cout<<"Tochkata ima koordinati ("<<a.x<<","<<a.y<<")\n"; // извеждаме Tochkata ima koordinati 

Вашият коментар