Да се напишат набор от функции, с които да се симулира ролева игра. Всички функции да приемат четири параметъра: здраве, пари, сила, чар и да позволяват промяната им. Всяка функция трябва да отпечатва какво се случва в нея и да променя параметрите за които отговаря. Когато здравето стигне стойност 0, играта приключва. Ето примерен списък от функции (вие може да измислите и други) и действието им:
- Избор на герой – позволява да изберете един от следните герои, всеки с различни параметри:
- здравеняк – здраве 50, пари 10, сила 40, чар 10
- рицар – здраве 30, пари 20, сила 50, чар 20
- тарикат – здраве 20, пари 50, сила 20, чар 20
- магьосник – здраве 30, пари 10, сила 30, чар 50
- Съобщи състояние – съобщава текущите параметри на героя
- Преход – намалява силата с 10
- Храна – увеличава силата с 5
- Почивка – увеличава силата с 10 и здравето с 5
- Битка – пита за герой, с който ще се биете. Сравнявате своят показател с този, в който героят е най-силен. Намалява силата и здравето и на двете страни с по 10, но ако спечелите битката си прибавяте и неговите показатели.
- Търговия – пита с кой ще търгувате. Ако имате повече чар от него, печелите 10 пари, иначе губите 10
- Обучение – пита при кой ще се обучавате. Губите 10 пари, но печелите най-силния показател на героя.
- Съюз – пита с кой се съюзявате. Печелите всички негови параметри, губите 5 пари.
- Медитация – печелите 10 чар.
Да се демонстрира една примерна игра чрез извикване на функциите.
По желание: да се направи истинска игра, като се позволи двама играчи да избират своят герой и после един след друг да избират какво действие да предприемат. При достигане от някой на 100 точки по всички параметри той печели играта.
One Response to Проектиране на игра