** Шахматни фигури

Напишете програма, която позволява въвеждането на координатите на две фигури, и отпечатва дали първата може да вземе втората, ако първата е:

  • топ
  • офицер
  • кон
  • царица
Публикувано в 10а с етикети , . Постоянна връзка.

2 коментара по ** Шахматни фигури

  1. Kasandrina каза:
    program Project1;
    var
    col1,col2: char;
    red1,red2: byte;
    begin
      Write ('vavedete kordinatite na figurata:');
      ReadLn (col, red) ;
      if (col1 >= 'a' ) and (col1 <= 'h' ) then
      WriteLn ('Kolonata e validna')
      else WriteLn ('kolonata e nevalidna' );
      if (red1 >=1) and (red1 <=8 ) then
       WriteLn ('reda e validen' )
        else WriteLn ('reda e nevalide' ) ;
      if (col2 >= 'a' ) and (col2 <= 'h' ) then
      WriteLn ('Kolonata e validna')
      else WriteLn ('kolonata e nevalidna' );
      if (red2 >=1) and (red2 <=8 ) then
       WriteLn ('reda e validen' )
        else WriteLn ('reda e nevalide' ) ;
      RreadLn
    end.

Вашият коментар