Отпечатване на число наобратно

Да се напише програма, която позволява да се въведе число с повече от три цифри и  отпечатва цифрите му в обратен ред.

Пример: при въвеждане на число 1234 програмата трябва да отпечатва 4321.

Публикувано в 10а, 10б с етикети . Постоянна връзка.

5 коментара по Отпечатване на число наобратно

  1. Данаил каза:

    Това е решението на задачата, добавете с коментари обяснение какво се случва на всеки ред:

    program project1;
    var
      chislo: integer;
      c1, c10, c100: byte;
    begin
      Write('Vavedete tricifreno chislo:');
      ReadLn(chislo);
      c100:= chislo div 100;
      c10:= chislo mod 100 div 10;
      c1:= chislo mod 10;
      WriteLn('Rezultatat e ', c1, c10, c100);
      ReadLn;
    end. 
  2. claudiavesi каза:
    program project1; //начало на програмата
    var //декларираме променливите
    a, b: integer; //променливите а и b са цели числа
    begin // начало на алгоритъма
    Write(‘Vavedete dve chisla: ‘); //извеждане: на екрана се появява да въведем две числа
    ReadLn(a, b); //прочита двете числа и ги записва в променливи а и b
    a:= a + b; //а присвоява стойността от сбора на променливите a и b
    b:= a – b; // b присвоява стойността от изваждането на променливите a и b
    a:= a – b; // а присвоява стойността от изваждането на променливите a и b
    WriteLn(‘Chislata sega sa: ‘, a, ‘ ‘, b); // на екрана се извеждат числата а и b
    ReadLn; //слагаме го за да не се затвори програмата преди да видим резултата
    end. //край
    
  3. maggieap каза:
    program project1; // показва името на програмата
    var // деклариране на променливи
      chislo: integer; // въвеждане на числа от целочислен тип
      c1, c10, c100: byte; // информацията, която може да се запише в един байт е числова (десетична) стойност в интервала 0...255
    begin // начало
      Write('Vavedete tricifreno chislo:'); // въвеждане на трицифрено цяло число
      ReadLn(chislo); // прочита стойността
      c100:= chislo div 100; // делим на посочената стойност
      c10:= chislo mod 100 div 10; // остатъка делим на стойността
      c1:= chislo mod 10; // остатък
      WriteLn('Rezultatat e ', c1, c10, c100); // записваме резултата
      ReadLn; // прочитане, за да видим резултата от програмата
    end. // край
    
  4. andriyanova каза:

    program project1; //начало на програмата
    var //декларираме променливите
    a, b: integer; //променливите а и b са цели числа
    begin // начало на алгоритъма
    Write(‘Vavedete dve chisla: ‘); //извеждане: на екрана се появява да въведем две числа
    ReadLn(a, b); //прочита двете числа и ги записва в променливи а и b
    a:= a + b; //а присвоява стойността от сбора на променливите a и b
    b:= a – b; // b присвоява стойността от изваждането на променливите a и b
    a:= a – b; // а присвоява стойността от изваждането на променливите a и b
    WriteLn(‘Chislata sega sa: ‘, a, ‘ ‘, b); // на екрана се извеждат числата а и b
    ReadLn; //слагаме го за да не се затвори програмата преди да видим резултата
    end. //край

  5. Tesni i Besni каза:

    program project1; //начало на програмата
    var //декларираме променливите
    a, b: integer; //променливите а и b са цели числа
    begin // начало на алгоритъма
    Write(‘Vavedete dve chisla: ‘); //извеждане: на екрана се появява да въведем две числа
    ReadLn(a, b); //прочита двете числа и ги записва в променливи а и b
    a:= a + b; //а присвоява стойността от сбора на променливите a и b
    b:= a – b; // b присвоява стойността от изваждането на променливите a и b
    a:= a – b; // а присвоява стойността от изваждането на променливите a и b
    WriteLn(‘Chislata sega sa: ‘, a, ‘ ‘, b); // на екрана се извеждат числата а и b
    ReadLn; //слагаме го за да не се затвори програмата преди да видим резултата
    end. //край

Вашият коментар